קשיים עם השינה

קשיים עם השינה

יש אנשים שלא מצליחים להתעורר, יש אנשים שלא מצליחים להירדם, יש אנשים שתמיד עייפים ויש אנשים שמתעוררים באמצע הלילה ולא יכלים לחזור לישון. בעיות שינה יכולות מאד לתסכל ולהשפיע בצורה מאד קשה על חיי היום יום של אנשים.
יום אחד פגשתי אישה שסבלה מבעיה חמורה של עייפות קיצונית. היא הייתה נרדמת ומנקרת במצבים מביכים בלי שליטה. לא משנה כמה ישנה בלילה. היא סבלה מהבעיה הזו כ 10 שנים, הלכה לטיפולים רבים אך לא היו תוצאות. אני הסתכלתי אנרגיטית על הבעיה שלה, והשאלה שקפצה לי לראש היתה “מה קרה לפני 10 שנים לפני שכל זה התחיל?”

“לפני 10 שנים סבלתי ממחלת הנשיקה” היא ענת
מיד הכל היה ברור. התת מודע שלה לא הבין שהיא כבר לא חולה במחלה הזו אשר גורמת לעייפות קשה. בתרגיל פשוט של דמיון מודרך בעזרת שיתת התטא הילינג הראנו לתת המודע שלה שהמחלה כבר נגמרה. יום למחרת הכל עבר לגמריי. פגשתי את אותה אישה חודשים ארוכים אחר כך והיא סיפרה לי שהבעיה הקשה ממנה סבלה נפתרה כלא היתה בן רגע ולא חזרה.
הסיפור הזה מוצג כאן כדי לתת לכם תקווה, כשגם כשמחפשים זמן רב פתרון לבעיה כלשהי ולקושי בחיים, הפתרון יכל להופיע בצורה בלתי צפויה. הנסיון להפוך את החיים שלכם לטובים יותר ואיכותיים יותר הוא שחשוב והוא שיביא אתכם לצב הרצוי. אולם הדרך, הדרך תמיד תפתיע אתכם.

ועכשיו, אפרוש בפניכם כמה גישות אישיות שלי, מתוך מה שראיתי אצל מטופלים שלי, לגבי בעיות של שינה.
“אני לא מצליחה להתעורר בבוקר, לא משנה כמה שעונים מעוררים אני אדליק”
הרבה פעמים קשיי התעוררות יהיו שייכים לאנשים שהם מאד פרפקציוניסטים מהסוג המעשי. אנשים שירצו שהכל, אבל הכל יהיה מושלם תמיד בכל מה שהם עושים. והם מוכנים לעבוד בשביל זה מאד קשה. ופה מתחילה בעיה. כי לפרפקציוניזם המעשי הזה מצטרפת הבעיה הבאה: פחד עמוק מאד מאד מכישלון. כולם מפחדת להיכשל. כולם מרגישים מאד רע עם כישלון. אבל האנשים האלה מפחדים ממנו במיוחד. ממה שיצא לי לראות עד כה, הבעיה לקום בבוקר נובעת הרבה פעמים מהפחד הזה להיכשל. במודע או שלא במודע. הרי אם נישאר בעולם החלומות, ולא נחזור לעולם הארצי של היום יום, לא תהיה לנו הזדמנות לטעות. כשלא מצליחים להתעורר בבוקר, לעיתים קרובות אנחנו נבדוק מתי ולמה התחיל הפחד לטעות ולהיכשל, ונעבוד על הפחד. הרבה פעמים כשעובדים על הנושא הזה לא רק שיותר קל לקום בבוקר, אלא יותר קל ונעים לתפקד ביום יום באופן כללי.

“אני לא מצליח להירדם”

לעיתים קרובות אנשים לא מצליחים להירדם וטרודים באין סוף מחשבות. יש אנשים שזה תוצאה של תקופות שונות בחיים, ויש אנשים שזאת החוויה היום יומית שלהם לאורך שנים רבות. לפי דעתי, ומתוך מה שיצא לי לראות זה נובע הרבה פעמים מתוך החשש והקושי לשחרר. ויכל לנבוע ממספר סיבות. יכלה להיות חוויה טראומטית שיושבת בתת מודע. מפני שבשינה ההגנות יורדות ותת המודע מופעל, במידה וחווינו חוויה שתת מודע שלנו ירצה להגן עלינו בפניה אנחנו נתקשה בשינה או נתעורר בקלות. במצב כזה יהיה קשה מאד גם להתעורר בבקרים בגלל הפחד להתמודד עם עוד יום כשהטראומה הזאת מנהלת את התת מודע.
במידה ולא מדובר בטראומה נבדוק על מה יושב הפחד לשחרר ולהתמסר לתת מודע. לפעמים נגלה צורך בשליטה, צורך להחזיק את ההגה ולא לשחרר. במצב כזה נבדוק מתי נוצר הצורך הזה ואיך הוא עדיין משרת את הבן אדם. אחרי עבודה מעמיקה על הצורך לאחוז בהגה ולשלוט על המצב גם השינה תהיה נעימה ופשוטה.
לסיכום, קשיי השינה הם סימפטום. וכשתסתכלו על הסיבות והמקורות לקשיי השינה תגלו התפתחות אישית בנושאים נוספים בחייכם ותזכו לאיכות חיים ואיכות שינה טובות יותר.

שיתוף

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
גלית עלמה פיין

גלית עלמה פיין

גלית פיין, מטפלת ומורה לתטא הילינג.

עוד בבלוג

הפחד של דור ה Y

הפחד הכי נפוץ אצלנו, בני דור ה Y, הוא פחד מחוסר מימוש. פחד להתעורר עוד 20 30 שנה ולהגיד “זה מה שעשיתי?” “סיימתי את התואר

מערכת יחסים אובססיבית

בתוך מערכת יחסים אנחנו ננסה לרוב לתקן או לשחזר את החוסרים ואת החוזקות ממערכת יחסים האינטימית והאינטנסיבית ביותר מחיינו המוקדמים – הקשר שלנו עם משפחתנו.

סליחה עצמית

האם יש משהו שאנחנו מרגישים שאנחנו לא סולחים עליו לעצמנו? זה נאגר לעוד ועוד כעס עצמי שהופך לטינה. טינה זה הרגש הכי כואב וחזק שמנהל